ЗМІСТ
Вступ
Стратегія комунікаційної діяльності Рубіжанського міського суду Луганської області є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні, включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийому і технік покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.
Стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України, підготовленої у рамках українсько-швейцарського проекту „Підтримка судової реформи в України” та затвердженої зборами суддів.
Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завдання суду та ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України „Про судоустрій і статус суддів”, „Про доступ до публічної інформації”, Кодексі суддівської етики, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівської незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в цій сфері.
Контроль і координація
комунікаційної діяльності суду Голова Рубіжанського суду Цецора О.Р.
відповідальні за виконання керівник апарату Рубіжанського суду Дуванова О.О.
2. Аналіз стану комунікаційного
Рубіжанський міський суд Луганської області має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадження сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесення інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через ЗМІ.
На сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування та організаційної роботи. Унаслідок цього вдалося досягти надання якісних та професійних послуг громадянам.
У приміщенні Рубіжанського міського суду працюють інформаційні стенди із зразками процесуальних документів, розрахунковими рахунками для сплати судового збору, контактними адресами та телефонами судів вищої ланки. Відвідувачі мають можливість ознайомитися з графіком розгляду справ, зразками документів та інше.
Рубіжанський міський суд Луганської області демонструє відкритість своєї роботи, веде комунікаційну діяльність у двох напрямках:
- Внутрішній – робота з суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їх професійних і комунікативних навиків, облаштування приміщення суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників суду;
- Зовнішній – інформування про роботу суду, просвітницька діяльність, налагодження постійного зацікавленого діалогу з громадськістю щодо інформування про діяльність суду.
Планування комунікаційних заходів ведеться з урахуванням результатів опитувань думки громадян, які проводились у 2012 році серед відвідувачів суду щодо оцінки якості роботи суду та вирішення проблем, які виникають у них при відвідуванні його приміщення.
3. Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які потребують вирішення
1) Функціональна придатність приміщення суду для здійснення якісного правосуддя задовільний.
У зв’язку із зростанням справ, які надходять до суду, кількість залів судових засідань – 6, є достатньою.
2) Будівля суду потребує поточного ремонту.
3) У Рубіжанському міському суді налагоджена співпраця з засобами масової інформації – газетами „Вісник неділі” та „Рубіжанськи новини”. Спілкування зі ЗМІ здійснюється через повідомлення для преси, підготовку інтерв’ю керівництва і представників суду. У суді потрібно вирішити питання щодо обладнання міні прес-центру.
Прес-конференції, зустрічі з представниками ЗМІ які проводяться у робочих кабінетах, або випадкових приміщеннях не сприяють формуванню позитивного іміджу суду, його впізнаваності, створюють проблеми у спілкуванні з журналістами.
4) Не сприяє налагодженню постійного зацікавленого діалогу суду з громадськістю низький рівень загальної правової культури населення регіону. Це є однією з причин невідповідних запитів до працівників суду, недовіри до діяльності суду, масових одноразових звернень до суду (соціальні виплати тощо), що створює дискомфортні умови перебування у приміщення як самих громадян, так і працівників суду. Як наслідок – формується негативне ставлення до суду загалом.
Рубіжанський міський суд має постійну співпрацю з місцевими ЗМІ – газетами „Рубіжанськи новини” та „Вісник неділі” - ведення рубрики „Із залу суду”, забезпечення якої входить у повноваження керівника апарату суду.
Час від часу висвітлюються питання організації роботи суду, правової просвіти, діяльності суддів, розгляду справ, які викликають суспільний резонанс тощо.
Окрмі того, суд епізодично веде інформаційно-просвітницьку роботу з громадськістю через організацію зустрічей суддів та працівників суду з різними правозахисними організаціями, професійними аудиторіями, молоддю – студентством, школярами. При виникненні потреби - організовуються зустрічі з актуальними цільовими аудиторіями. Інформаційно-просвітницька робота координується з міським управлінням освіти, ректором університету.
Мета комунікаційної стратегії Рубіжанського міського суду – формування довіри громадян до системи судочинства України через довіру до роботи Рубіжанського міського суду, як ланки системи і загалом підвищення авторитету судової влади в суспільстві.
Основні цілі комунікаційної стратегії:
- забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення рівня її авторитету
і довіри громадян до правосуддя загалом;
- переконання широкої громадськості щодо важливості їх підтримки діяльності суддів у здійсненні об’єктивного, безстороннього, неупередженого, незалежного та справедливого правосуддя;
- підтримка стосунків між членами суддівського корпусу, сприяння в обміні інформацією між ними та організації спільної комунікативної діяльності за межами судової влади;
- підвищення рівня обізнаності громадян регіону щодо специфіки, особливостей і змісту діяльності суду;
- підвищення авторитету та працівника апарату суду у суспільстві;
- покращення відносин зі ЗМІ, лідерами громадської думки, громадськими організаціями, органами державної влади і місцевого самоврядування в інтересах побудови правової держави;
- підвищення рівня правової освіти населення, інформування громадян про шляхи забезпечення їх конституційних прав та необхідність дотримання ними конституційних обов’язків;
- підвищення престижу роботи в суді, профорієнтація молоді.
6.Цільові аудиторії суду (у відповідності з специфікою регіону)
Відповідно до цілей та актуальних проблем Рубіжанського міського суду, цільовими аудиторіями є:
Внутрішні:
- професійні судді;
- судді у відставці;
- працівники судів.
Зовнішні:
- громадяни, які часто звертаються до суду(громадяни, які мають статус „Діти війни”, ліквідатори Чорнобильської аварії);
- відвідувачі суду;
- професійні організації, інтереси яких вирішуються у судовому порядку (наприклад, представники малого та середнього бізнесу тощо);
- члени кредитних спілок та обманутих влкдників;
- правозахисні організації;
- посадові особи виконавчої влади;
- посадові особи місцевих органів влади;
- науково-експертне середовище;
- студентство;
- школярі загальоосвітних шкіл та інтернатів;
- працівники ЗМІ.
На даний час попри вирішення актуальних питань комунікацій, для суду пріоритетними цільовими групами є:
Студенти, школяри, працівники ЗМІ.
7.Форми і засоби комунікацій з цільовими аудиторіями:
Для школярів та студентів в формі лекцій, бесід, круглі столи, дні відкритих дверей.
Для ЗМІ – прес-конференції, повідомлення із залу суду про розгляд справ.
№ з/п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія, на яку направлений захід |
Очікуваний результат |
Орієнтована дата проведення |
Примітка |
Внутрішня комунікація |
|||||
1. |
Створення/налагодження системи оперативного обміну інформацією працівників суду з професійних т інших питань діяльності суду та судової системи загалом |
Судді та працівники суду |
Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду |
Постійно |
|
2. |
Організація і проведення навчання з питань спілкування та взаємодії в колективі |
Судді та працівники апарату суду |
Формування навичок ефективного спілкування та комунікаційної взаємодії |
Згідно планів |
|
3. |
Проведення тренінгу спілкування зі ЗМІ |
Судді Рубіжанського міського суду |
Формування навичок спілкування зі ЗМІ |
1-ше півріччя 2013р. |
|
4. |
Проведення спільних заходів з органами суддівського самоврядування та суддями у відставці |
Судді Рубіжанського міського суду, працівники апарату суду, керівники органів суддівського самоврядування, судді у відставці |
Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду
|
1-ше півріччя 2013 року |
|
Зовнішня комунікація |
|||||
1. |
Оновлення Інтернет сторінки суду на офіційному веб-порталі „Судова влада України” |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації і цільові групи, по відношенню до яких здійснюється просвітницька робота, представники органів державної влади і місцевого самоврядування, всі бажаючі |
Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду |
Постійно |
|
2. |
Підготовка роздаткових інформаційних та презнтаційних матеріалів суду |
Громадяни, представники ЗМІ, громадські і правозахисні організаційні установи |
Формування позитивного іміджу суду |
Протягом року |
|
3. |
Оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації і цільові групи, по відношенню до яких здійснюється просвітницька робота, представники органів державної влади і місцевого самоврядування, всі бажаючі |
Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду |
До 01.02.2013р. |
|
4. |
Проведення інформаційно-просвітницької роботи серед студентів та школярів |
Цільові групи |
Підвищення обізнаності про діяльність судової системи, професійне орієнтування. Підвищення довіри до роботи суду |
Згідно плану |
|
5. |
Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду, при необхідності, організація оперативного реагування на них |
Цільові аудиторії (за результатами моніторингу) |
Оперативне регування покращує сприяння громадянами роботи суду, підвищує довіру до роботи суду |
Постійно |
|
6. |
Організація виступів, інтерв’ю керівництва суду, суддів з актуальних питань |
Громадяни регіону, у випадку конкретного питання – відповідні цільові групи |
Презентація суду як відкритої установи, висвітлення окремих питань судочинства та роботи суду |
За домовленістю |
|
7. |
Проведення „Дня відкритих дверей” |
Студенти, школяри |
Надання інформації про діяльність суду, підвищення довіри до роботи суду |
Березень 2013р. |
|
8. |
Висвітлення у ЗМІ заходів, які проводяться в суді |
Громадяни регіону, громадські організації, молодь, інші цільові аудиторії |
Інформування про роботу суду, демонстрація відкритості діяльності, формування позитивного іміджу суду, підвищення довіри громадян до судочинства |
Постійно |
|
9.Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності
- розуміння громадянами результатів роботи суду, позитивне сприйняття судових рішень і ухвал;
- підвищення довіри до суду і системи судочинства;
- зміни (на позитивні) у оцінках роботи суду.
Моніторинг результатів комунікаційної діяльності:
- визначення співвідношення між кількістю інформації, що виходить з суду і повідомленнями, які потрапили у ЗМІ та стали предметом громадської уваги;
- оцінка інформації, що з’явилась в ЗМІ щодо діяльності суду (співвідношення позитивної і негативної інформації);
- організація і проведення опитувань громадської думки щодо якості наданих судом послуг;
- наявність зворотного зв’язку з цільовими групами та громадськістю загалом.